BREAKING
samo za individualce

Istražili smo: Koji se hibridni modeli nude na hrvatskom tržištu?

citroën ds5 (1)
Danijel Berković/PIXSELL
30.01.2013.
u 16:49

Ukupno 16 hibrida, šest različitih marki, pronašli smo na hrvatskom tržištu, no cijenom nisu konkurentni

Promjena poreznog sustava koju je Vlada vrlo nespretno najavila, i prije davanja prvih nacrta Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, a koji bi trebao stupiti na snagu danom ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, aktualizira priču o hibridima.

>> FOTO High tech DS5 stvoren po uzoru na zrakoplov

Jeftiniji hibridi?

Naime, prema novom bi se zakonu porez, osim po vrijednosti vozila, plaćao ovisno o emisiji ispušnih plinova. Nadamo se da će - kad nacrt zakona konačno bude gotov - to značiti pojeftinjenje za automobile koji manje zagađuju. Istražili smo stoga koji se sve hibridni modeli mogu nabaviti u domaćim prodajnim salonima.

Moguće je odabrati tek među modelima sedam marki vozila. Pronašli smo 16 modela, a njih čak devet odnosi se na jednu grupaciju, japansku Toyotu. Naime, četiri modela nude se s logotipom Lexusa i još pet s Toyotinim oznakama. Francuski Peugeot ima dva modela, kao i Porsche, a po jedan nude Citroën, Kia i Volkswagen.

Slab interes kupaca

Iako danas većina proizvođača u proizvodnoj paleti ima i pokoji hibridni model, vrlo slab, gotovo nikakav interes domaćih kupaca doveli su do toga da individualci koji se ipak odluče za hibrid ostaju neshvaćeni.Podsjetimo se. Iako je uz Porsche priča o hibridnim modelima počela još prije više od 100 godina, tek intenzivnijim angažmanom Toyote s modelom Prius 1997. je došlo do ozbiljnije komercijalizacije.

Inače, Prius je nastao na posebnoj karoserijskoj izvedbi, a ne ugradnjom hibridnog sklopa u postojeći model. Sad je na tržištu već treća generacija Priusa, koji je dobio i nove izvedenice. Porsche danas - s cijenom od 1,12 milijuna kuna - ima najskuplji hibrid na tržištu - Panameru. Isti pogonski sklop od ukupno 380 KS rabi i hibridni Cayenne, koji stoji 875.000 kuna.

Hibridi su na početku bili simbioza isključivo benzinskog agregata i elektromotora, no nedavno su se u priču uključili i dizelski modeli u kombinaciji s električnim motorima. Razlikujemo paralelni i serijski hibridni sklop, a kombiniranjem raspodjele momenta (jedan pogon na prednju, a drugi na stražnju osovinu) korištenjem klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora može se dobiti i svojevrstan pogon na sva četiri kotača.

Komentara 2

Avatar messerschmidt
messerschmidt
15:00 31.01.2013.

Činjenica je da se za jedan prius mogu kupiti dva citroena C4, a to su ista klasa vozila.

JU
Jure58
17:40 24.01.2017.

Nigdje se ne objavljuju komentari na znanstvenoj osnovi , zato ću probati objasniti neke stvari u vezi osnovnih pojmova o korištenju energije uopće -fizika srednja ili osnovna škola . Ako je čisti hibridni automobil sa dvojnim pogonom -benzinski ili dizelskiki klasični motor u kombinaciji sa elektromotorom i pripadajućom baterijom , bez mogućnosti dopunjavanja baterije iz gradske elektroenergetske mreže 220V/50Hz ne može nikako trošiti manje od bilo kojeg motora sa unutarnjim izgaranjem . Za pogon elektromotora mora raditi motor sa unutarnjim izgaranjem koji puni bateriju iz koje se napaja elektromotor . Tu već imamo dva pretvaranja energije i duple gubitke koji se tu javljaju - zaključak imamo veću potrošnju fosilnih goriva nego da vozimo samo na motor sa unutarnjim izgaranjem . Druga velika je zabluda kočenje elektromotorom i spremanje energije u akumulator . Neka se neko proba spustiti sa brda u dolinu bez uporabe pogona automobila gdje bi trebao napuniti bateriju , morati ćete još dodavati gasa jer bez pogona na zavojima izgubite brzinu skoro do mirovanja . Živim u Dalmaciji i svaki put kad se vraćam sa sela i dođem na vrh brda vozim u praznom hodu i samo na jednom kratkom dijelu 5 sekundi kočim , a na par mjesta moram dodati gas jer bi se zaustavio . Kočenje u koloni traje prosječno 1 do 2 sekunde , još morate znati da ne možete 100% zakočiti samo elektromotorom moraju se koristiti i klasične kočnice da bi se sigurno zaustavili . Ta sva energija koja se na taj način skupi je pozitivna i pridonosi u energetskoj bilanci manje od 5% . Koliko ja znam baterije novog tipa na bazi litija imaju stvarno fenomenalne karakteristike za pogon elektromotora i prema pričama dobru iskoristivost , ali vremenski nakon 5 godina kapacitet pada na 20% i moraju se promijeniti , trošak ovisno o snazi i veličini vozila je 10 000 -20 000 euru pa više . Duplo su skuplji za istu klasu , više zagađuju okolinu , servisiranje iznimno puno stoji ? Već dulje vremena se pitam tko nam to uporno nameće ta vozila kao idealna , a ne govori potpunu istinu . Objavljuje se samo ono što ide tim vozilima u prilog plus neistine i namjerna zavaravanja neukog puka . Radi se o čistoj fizici , nitko nije još napravio perpetum mobile tako da to nisu napravili ni Toyota ni Honda ni bilo tko na ovom planetu , jer bi taj spasio čovječanstvo i dobio Nobelovu nagradu i svi bi ga narednih milijuna godina slavili kao božanstvo . Jedino hibridi koji doma dopunjavaju bateriju preko kućne utičnice ili neke punionice za električna vozila , manje troše , ali zato troše iz elektroenergetske mreže , Računaju se samo hibridna vozila na pogon sa motorom na unutarnje izgaranje u kombinaciji sa elektromotorom i baterijom .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije